Francuski proizvođač automobila Renault navodno će u Sloveniji proizvoditi novu liniju amperskih električnih vozila visokih performansi, koja će raditi kao samostalna jedinica.
Cilj je postati vodeći igrač na ovom polju i 2031. proizvoditi milijun vozila godišnje. Ambiciozna odluka dio je nastojanja uprave francuske tvrtke da umiri
ulagače i ujedno ubrza uvrštenje poslovanja s linijom električnih vozila
na burzu - to je donekle zaustavljeno zbog slabe potražnje i jake
konkurencije iz kinesko tržištu, piše RTV Slovenije. Za gradski automobil kažu da je manji od nove verzije Renaultovog
kultnog modela R5. Agencija Reuters, pozivajući se na dva neimenovana
izvora, javlja da se električni mališan navodno proizvodi u Novom Mestu. Jedinica za električna vozila Ampere radi odvojeno od matične tvrtke
Renault-Nissan od 1. studenog ove godine, a očekuje se da će se na
tržištu kao marka pojaviti ovog proljeća, a prvi model na tržištu
očekuje se 2026. godine. Ampere zapošljava 11.000 ljudi, od kojih su trećina inženjeri.
Ciljevi linije Ampere su ambiciozni – ako planiraju proizvesti 600.000
električnih vozila 2026. godine, onda bi ih 2031. godine bilo oko
milijun. Spomenimo kako je Renault prošle godine prodao manje od 50.000
električnih automobila modela Megane i Kangoo. Za iduću godinu najavili su dolazak elektrificiranog stage modela i R5, a 2025. R4 (auto). Tvrtka planira šest novih modela električnih vozila do 2030. godine, a
ambicije su joj postati vodeća tvrtka u tom području, kako tehnološki
tako i konkurentno. Kako će to učiniti? Do 2027. žele smanjiti troškove proizvodnje za 40 posto, a cilj je i
smanjiti broj modela. Za izradu jednog vozila trebalo bi biti manje od
deset sati. Kompanija također predviđa povećanje prihoda od 30 posto do 2030.
godine, u usporedbi s rastom manjim od osam posto u posljednjem kvartalu
ove godine. Prije nešto više od trinaest godina tvrtka Renault-Nissan među prvima
je zagrizla u nadolazeće tržište električnih vozila, no konkurencija
Tesle i azijskih proizvođača na svjetskom tržištu jednostavno je bila
prejaka.